MØTEROM
Vi har lansert ny og superfin app for alle våre leietakere i Kronstadparken!
Ønsker du å booke møterom gjøres dette nå enkelt i appen.
Ikke nøl med å ta kontakt med oss på drift@bara.no om noe er uklart, eller ta turen innom vårt servicesenter i Inger Bang Lunds vei 4 (Vinkelen) så hjelper vi deg gjerne.
HUSRESTAURANT
Vi lager ikke kantiner for våre leietakere – vi lager husrestauranter. I Kronstadparken får du byens beste jobblunsj i omgivelser som er minst like fantastisk som maten.
For oss handler mat om mer enn sunne vaner. God mat skaper glede og trivsel både hjemme og på jobb. Det er ikke uten grunn at vi har valgt Søtt+Salt til å drifte begge våre husrestauranter i tråd med deres visjon om å få Bergen til å smake bedre.
Tilhørende kaffebarer er åpen fra 7.00-15.00. Her kan du i tillegg til en deilig kopp kaffe, fikse deg blant annet frokost, lunsj, snacks og deilige bakevarer fra Søtt+Salt sitt eget bakeri.
For spørsmål om avtaler, leie av restaurant eller bestilling av møtemat etc, kontakt Søtt+Salt: gartneriet@4service.no Tlf. 400 03 713
SYKKEL
I flere av våre bygg har vi i Bara Eiendom tilrettelagt for at du kan parkere sykkelen din tørt og trygt innendørs. Her finner du også vaskestasjon og trykkluft, samt en verktøysstasjon og lading til El-sykkelen.
Vi har gjort det enklere for deg som leietaker å komme deg rundt i nærområdet, og har utlånssykler tilgjengelig i alle våre sykkelrom.
Våre innendørs sykkelparkeringer finner du i Edvard Griegsvei 3C, Fjøsangerveien 50B og Fabrikkgaten 6. Disse er gratis og tilgjengelig for alle leietakere. Tilgang har du på din personlige nøkkelbrikke.
GARDEROBE
Å sykle eller jogge til jobben skal være en god opplevelse!
Våre garderober er innbydende, romslige og moderne innredet med flotte dusjfasiliteter, låsbare skap og tørkeskap til vått tøy. Sykkelen parkerer du trygt og tørt i en av våre innendørs sykkelparkeringer.
Din personlige nøkkelbrikke gir deg tilgang til begge deler.
PARKERING
Bara Eiendom tilbyr parkering for både leietakere og besøkende i Kronstadparken. Leietakere har mulighet til å inngå parkeringsavtale eller kan om ønskelig benytte korttidsparkeringen.
SERVICE & DRIFT
Som leietaker hos Bara Eiendom kan du være trygg på at vi alltid gjør vårt beste for at du skal få en god arbeidshverdag.
Leietakere er vår førsteprioritet og vårt servicesenter holder til i synlige og lett tilgjengelige lokaler første etasje i Vinkelen. Vi kan skilte med rask responstid, personlig service og høy kompetanse. I tillegg til ordinær service og drift kan vi også utføre småjobber på bestilling.
Vi er stolte av gode referanser og ser frem til å ta imot deg som leietaker!
Småjobber kan utføres på bestilling (timepris kr 650,- eks mva. – minimum 1 time).
FORDELS AVTALER
Vi ønsker å tilby mer enn en god arbeidsplass!
Vi har derfor sikret våre leietakere fordelaktige priser og eksklusive tilbud på produkter og tjenester som både bedriften og de ansatte kan nye godt av. Avtalene omfatter blant annet hotellovernattinger, kontormøbler og uforglemmelige matopplevelser.
SERVICE & DRIFT
Servicetelefon: 908 00 300. Henvendelser etter kl. 15: vakttelefon 478 84 788
LEIETAKERSERVICE
Som leietaker hos oss kan du være trygg på at vi alltid vil gjøre vårt beste for at du skal få en god arbeidshverdag.
Vår driftsavdeling er aldri langt unna og hjelper deg gjerne om det skulle dukke opp uforutsette ting.
På denne siden har vi tilrettelagt for at det skal være enklere for deg som leietaker å blant annet booke møterom, søke om parkeringsplass og finne annen nyttig informasjon.
LEIETAKERSERVICE
Vår dedikerte driftsavdeling sørger for at alt fungerer som det skal og ser til at leietakerne trives. Våre driftsfolk har bred kompetanse, rask responstid og har leietakerne som første prioritet.
Du finner de i 1.etasje, Vinkelen (Inger Bang Lunds vei 4) mellom kl. 07.00 – 15.00
Kom gjerne innom for en hyggelig prat!
Småjobber kan utføres på bestilling (timepris kr 650,- eks mva. – minimum 1 time).
KILDESORTERING
Vi ønsker å bidra til et bedre miljø og Bara Eiendom tilstreber derfor høy grad av kildesortering på alle våre bygg.
I Kronstadparken tilbys kildesortering innen følgende fraksjoner:
- Papp
- Papir
- Plast
- EE-Avfall
- Glass og metall
- Restavfall
Øvrige fraksjoner (ved gjenvinningsstasjoner)
- Trevirke
- Spesialavfall
Ta kontakt med drift@bara.no dersom du har spørsmål vedrørende kildesortering i ditt bygg. For øvrig finner du mye nyttig informasjon i Ragn Sells sorteringsveiledning: http://www.ragnsells.no/kildesortering/
PRIVAT AVFALL
Det er forbudt å kaste privat avfall i byggets beholdere/containere. Overtredelse vil bli belastet med et gebyr på minimum kr. 2.000,-
BRANNINSTRUKS
Gjør deg kjent med:
- Rømningsveier
- Nødutganger og manuelle meldere.
- Plassering av nærmeste håndslukkerapparat eller brannslange
Dersom du oppdager brann:
- VARSLE – Trykk inn en brannmelder (rød boks) hvis ikke alarm allerede er utløst, ring brannvesenet på tlf. 110
- REDDE – Forsøk å redde ut personer som er i umiddelbar fare
- SLUKKE – Forsøk å slukke brannen med tilgjengelig slokkeutstyr
- RØMME – Evakuer ut via nærmeste rømningsvei, -gjør hva du kan for å unngå kontakt med røyk! Møt opp på møteplassen, vent der til du mottar ny beskjed.
- HEISEN – MÅ IKKE BRUKES!! Bruk trappene
- HJELPE – Møt brannvesenet og fortell hvor brann er oppdaget. Bistå ansvarlig personell, men sørg for at du ikke går i veien for redningsmannskaper
Nødtelefon brannvesen: 110
BRANNVERN
Bara Eiendom AS har stort fokus på brannvern og brannsikkerheten på alle våre eiendommer. Arbeidet med brannsikkerheten er i henhold til «Forskrift om brannforebygging» §4 til §9.
Eiendommene våre er utstyrt med brannalarmanlegg med alarmoverføring til brannvesenet. I tillegg er brannslanger og slokkeapparater plassert i henhold til byggets brannstrategi. Slukkerutstyr må ikke flyttes eller fjernes uten godkjenning av utleier.
Bara Eiendom har utnevnt en brannvernansvarlig som skal bistå leietakerne i deres brannvernarbeid. Vedkomne skal også sørge for årlige brannøvelser der hvor det er aktuelt. Dette kan være en evakueringsøvelse eller en teoretisk øvelse sammen med våre leietakere.
Alle leietakere er forpliktet til å inngå en samarbeidsavtale med utleier vedrørende brannforebyggende arbeid. Hver enkelt leietaker skal utnevne en brannvernansvarlig som skal være utleiers kontaktperson i brannvernarbeidet og sørge for at brannvernoppgavene innenfor egen virksomhet er formidlet og fordelt. Dersom leietaker oppdager eventuelle avvik som forringer brannsikkerheten, både i og utenfor sitt leieareal, skal dette rapporteres til utleier omgående slik at påkrevde tiltak kan gjennomføres.
LEIETAKERS VEDLIKEHOLDSPLIKT
Det påhviler leietaker å utføre og bekoste vedlikehold av de leide lokaler, med tilhørende dører og vinduer. Se leiekontrakt for ytterligere detaljer.
Alt arbeid leietaker plikter å utføre, skal foretas uten ugrunnet opphold og på en håndverksmessig god måte.
Leietaker er erstatningsansvarlig for all skade som skyldes leietaker selv eller folk i leietakers tjeneste, faste eller tilfeldige, samt fremleiere, kunder, leverandører og/eller andre personer som de har gitt adgang til eiendommen.
Leietakers vedlikeholdsplikt omfatter også skader etter innbrudd i de leide lokaler.
VEDLIKEHOLD AV GULV
Bruk matte ved inngangsparti for å hindre fuktskader eller skade fra sand og grus. Bruk beskyttelsesknotter under bord, stoler og annet inventar som kan skade gulvet og sørg for jevnlig og korrekt renhold av gulvet. Nedenfor følger alternative vaskeanvisninger og behandlingsformer av gulv ved normal bruk. Vi gjør oppmerksom på at oppgitte intervaller kan avvike avhengig av bruk og slitasje og anbefaler samarbeid med spesialist for å sikre riktig behandling av gulv i ditt leieareal.
PARKETT
Bruk egnet parkettsåpe og lite vann ved rengjøring. Parkett bør ikke vaskes med grønnsåpe. Oljet parkett rebehandles normalt 1-2 ganger i året med hardvoksolje. Det anbefales å bruke maskin. Lakket parkett relakkeres ved synlige skader og slitasje, normalt hvert 2.-4. år. Periodisk vedlikehold med polering gjøres normalt en gang i året. Denne behandlingen styrker lakken og gir parketten en renholdsvennlig overflate og pent utseende. Dersom parketten har skader i selve treverket må den slikes dersom mulig. Ta gjerne kontakt med en kyndig håndverker for råd og veiledning.
TEPPE
Bruk støvsuger regelmessig, helst daglig, men avhengig av bruk. Rensing av tepper bør normalt foretas en gang i året av fagkyndig. Ødelagte partier eller skadete fliser skal byttes ut.
LAMINAT
Denne type gulv er utsatt for fuktskader og all rengjøring bør derfor foregå med så lite vann som mulig. Dersom det brukes såpe skal denne være syntetisk. Grønnsåpe skal ikke benyttes. Laminatgulv kan verken slipes, repareres, lakkes eller oljes. Skadete partier skal erstattes.
LINOLEUM
Bruk rengjøringsprodukter spesielt beregnet for linoleum. Bruk ikke alkaliske rengjøringsmidler som grønnsåpe og salmiakk da disse kan ødelegge linoleumens overflate. Gulvet skal normalt vokses hvert år for å beholde glans og slitestyrke.
VINYL
Rengjøres med støvsuger eller syntetisk såpe. Vær forsiktig med hva du bruker til flekkfjerning. Klorin, ammoniakk, aceton og lignende gir skjolder i belegget og kan i verste fall løse opp overflaten i belegget. For å opprettholde glansen i gulvet og opprettholde levetiden anbefales behandling med gulvpolish en gang i året.
FLISER
Jevnlig vask med vanlig vaskemiddel er normalt tilstrekkelig. Vær oppmerksom på at enkelte vaskemidler inneholder slipestoffer som kan matte overflaten på flisene. Fuger rengjøres med en skrubb, evt. med spesialvaskemiddel for fuger. Ved vanskelige flekker må gjerne spesialvaskemiddel for fliser benyttes. På uglasserte fliser, marmor og skifer må en bruke impregnering for at flisene skal holde seg fine.
NB! Ved utflytting skal gulvene behandles i henhold til overstående, uavhengig av når dette sist ble utført. Unormal slitasje eller manglende vedlikehold vil kunne medføre erstatningsansvar.
OMBYGGING
All ombygging eller endring av leiearealet krever utleiers skriftlige forhåndssamtykke. Ta derfor kontakt med markedsavdelingen for søknadskjema og nødvendige avklaringer før eventuelle arbeider påbegynnes.
Alle arbeider skal utføres av kvalifisert personell og på en god håndverksmessig måte. Arbeid utført av elektriker og rørlegger skal være pre- kvalifisert av Bara Eiendom. Når ombygging er foretatt, plikter leietaker å oversende byggeregnskap. Leietaker plikter videre å oppdatere FDV tegninger ved alle ombygginger og oversende disse til utleier snarest mulig.
Solavskjerming, radio- og TV-anlegg o.l. må ikke settes opp uten at utleier på forhånd skriftlig har godkjent utseende og plassering av disse.
SKILTING
Skilting/reklame utvendig og innvendig i byggene skal godkjennes av utleier før arbeidene igangsettes. Leietaker har i denne forbindelse ansvar for å fremlegge tegning/foto som viser ønsket plassering og omfang. All skilting skal følge Bara Eiendoms overordnete retningslinjer for skilting, både hva gjelder plassering, utseende, størrelse o.l. Bruk av farge tillates ikke.
Kostnader forbundet med skilting/reklame, samt kostnader med demontering og reparasjon av eventuelt skader som følge av tiltaket, dekkes av leietaker. Utleier forbeholder seg retten til å fjerne eventuell urettmessig skilting for leietakers regning.
DETTE SKJER I KRONSTADPARKEN
SISTE NYTT
Suksess for urbant mattak
Et pulserende forretningsområde
Bli en del av Kronstadparken du også!
KONTAKTINFO
Kundeservice:
908 00 300
E-post:
kundeservice@bara.no